رنگ سازمانی چیست؟

رنگ سازمانی چیست؟ (1)

رنگ ها یکی از عنصرهای اصلی و روح بخش زندگی هستند. رنگ سازمانی هم در برندسازی کسب و کار شما نقش قابل توجهی دارد. انتخاب رنگ سازمانی صحیح در فروش و رونق کسب و کار شما تاثیر فراوانی دارند؛ زیرا که مهم ترین بخشی ست که مشتری را در نگاه اول جذب می کند.

رنگ سازمانی چیست؟

انتخاب رنگ سازمانی بر اساس اصول درست، موجب جذب مخاطب بیشتر و رونق در کسب و کار شما می شود ولی  انتخاب نامناسب آن باعث شکست در کسب‌وکارتان می‌شود؛ بنابراین باید آن را جدی بگیرید.

هر رنگ سازمانی به چه معناست؟

 در اینجا به معنای هر رنگ سازمانی پی می برید تا مناسب ترین رنگ سازمانی را برای برند و کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

رنگ سبز

رنگ سبز نماد هماهنگی، آرامش و صلح است؛ به عنوان یک رنگ آرامش بخش که پایداری و استقامت را افزایش می دهد، استفاده می شود. این رنگ سازمانی برای شرکت های دارویی یا بهداشتی بسیار کارآمد است.

 

رنگ آبی

رنگ آبی آرامش را به ذهن  شما انتقال می دهد. اغلب از رنگ آبی در تبلیغات و بازاریابی و در برندهایی مانند صنعت هواپیمایی، آب‌معدنی‌ها و…  استفاده زیادی می‌شود.

رنگ زرد

رنگ زرد نماد خوش بینی، شادی، شور و شوق، سرگرمی، خیرخواهی، اعتماد به نفس، اصالت، خلاقیت، خرد و منطق است. تحقیقات ثابت کرده است که رنگ زرد پرنفوذ و متقاعدکننده‌تر هست. در برندهای لوازم تحریر و لوازم دانشجویان و دانش آموزان استفاده می شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز جزء رنگ‌های اصلی محسوب می‌شود. رنگ‌هایی مانند قرمز می‌توانند توجه افراد را به خود جلب کنند. رنگ قرمز با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و عمل همراه است. به‌عنوان نمونه‌ای از این رنگ می‌توان به برند کوکاکولا اشاره کرد.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، جذابیت، قدرت، موفقیت است. رنگ نارنجی رنگی اجتماعی است که موجب افزایش صمیمیت میان افراد شده و آنها را نسبت به برقراری تعامل با یک محیط و یا یک برند ترغیب می‌سازد.به‌عنوان مثال رنگ نارنجی دربرند فانتا نیز استفاده‌شده است.

رنگ بنفش

رنگ بنفش روشن نماد فردیت و تخیل است. رنگ بنفش تیره نماد غم و اندوه و بی اعتنایی است. اغلب شرکت هایی که محصولات زیبایی و لوکس و ضد پیری می فروشند از لوگوی بنفش استفاده می کنند. 

رنگ صورتی

رنگ صورتی نمادعشق بی قید و شرط، محبت و مهربانی، بخشش، امید، آرامش، مراقبت و انرژی زنانه است. برخی برندها برای بسته‌بندی محصولات خود به‌ویژه اسباب‌بازی‌های دخترانه از رنگ صورتی استفاده می‌کنند. 

 

رنگ سیاه

رنگ سیاه یا مشکی به‌طورکلی بیانگر حس توانایی، قدرت و اعتبار است. اکثر لوگوهایی که به‌صورت نوشته می‌باشند از رنگ سفید و نوشته مشکی استفاده کرده‌اند. اغلب رنگ‌ها بارنگ مشکی ترکیب می‌شوند و پیام‌های مختلفی را به افراد می‌رسانند. 

رنگ سفید

رنگ سفید در برندها درواقع نماد سادگی، موفقیت و امنیت می‌باشد و نشانگر ایمان و پاکی، اخلاص و پاکیزگی است؛ که در برندهای بیمارستانی، بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. رنگ سفید نشانگر پاکیزگی، صداقت و دوستی است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست

فرم درخواست مشاوره رایگان

"(*)" indicates required fields

چه خدماتی از ما میخواهید دریافت کنید؟
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .